De Bonus geeft uw goede Modulis-klanten elk jaar een beloning. Zoals steeds ontvangen ze die bonus in januari.
De Goedeklantbonus:
Vanaf de toekenning van de bonussen van januari 2018 (berekend in december 2017) zullen er drie aanpassingen van toepassing zijn.
Vandaag genieten uw klanten de bonus als ze over een Modulis-dossier beschikken dat minstens 2 contracten in 2 verschillende verzekeringstakken (bv. in Brand en in Auto) bundelt. Vanaf de toekenning van de bonussen van januari 2018 moet het Modulis-dossier minstens 3 contracten in 2 verschillende verzekeringstakken bevatten, om de bonus te kunnen genieten (bv. 1 contract Brand en 2 contracten Auto).
Vandaag kunt u uw goede klanten de bonus bezorgen onder de vorm van een cheque. We willen echter overschakelen naar een nieuwe betalingswijze voor de bonussen: vanaf de toekenning van de bonussen van januari 2018 zal AG Insurance de betaling uitvoeren via een bankoverschrijving. In de loop van volgend jaar zullen we daarom de bankrekeningnummers van uw klanten beginnen verzamelen.
De verdeling van de cheques valt dus weg, maar toch zullen we ervoor zorgen dat u uw centrale rol als makelaar en verzekeringsexpert kunt blijven benadrukken bij uw klanten: wanneer het zover is, bezorgen we u daarvoor een aantrekkelijke communicatie die u dan kunt gebruiken.
Voor de Modulis VIP-klanten, die hun bonus nu al ontvangen via bankoverschrijving, verandert er dus niets.
Het is nu verplicht om het KBO-nummer te vermelden op het fiscale attest dat naar uw klant wordt verzonden, omwille van steeds strengere eisen van de belastingadministratie. In de toekomst zullen we daarom geen bonus meer kunnen toekennen aan klanten van wie we geen correct KBO-nummer hebben.
Uw klanten ontvangen informatie over deze aanpassingen via hun vervaldagbericht van 1 januari 2017:
De berekening van de Modulis Goedeklantbonus zal vanaf 1 januari aangepast worden.
Daarenboven hebben wij uw rekeningnummer nodig om het bedrag van de bonus te kunnen storten.
Ten slotte zijn wij ook verplicht om u, in het kader van de fiscale regelgeving, te vragen dat u ons
uw KBO-nummer doorgeeft.
Wij bedanken u om onze troeven in de verf te zetten bij uw klanten!