header
January 2017   FR

AG Insurance? Nogmaals proficiat!

Net als de voorbije jaren hebben het marktonderzoeksbureau ICMA (International Capital Market Association) en het consultancybureau Benthurst & C° de verzekeringsmarkt geanalyseerd. AG Insurance blijkt opnieuw één van de beste leerlingen van de klas te zijn.

De ICMA-enquête kiest AG Insurance als marktleider

Met deze enquête peilt ICMA bij makelaars naar hun samenwerking met de verzekeringsmaatschappijen.
De vragen draaien rond 4 strategische assen: tevredenheid, trouw, toegevoegde waarde en competitiviteit. In totaal namen zo’n 950 makelaars deel aan de enquête.

Daarna telt ICMA de scores in die 4 domeinen op voor iedere maatschappij om zo tot een globale score te komen, de CPI (Customer Performance Index), die een idee geeft van de algemene tevredenheid over elke maatschappij.

AG Insurance behaalde opnieuw de beste CPI, dezelfde als vorig jaar! En dat is opmerkelijk, gezien de dalende markttendens.

Niet minder dan 81 % van de ondervraagde makelaars is overtuigd van het engagement, de support, het advies en het partnerschap van AG Insurance.

AG Insurance bestendigt op die manier de resultaten van vorig jaar, waardoor we bovenaan het klassement staan met een meer dan comfortabele voorsprong.

Benthurst Broker Survey: belangrijke digitale tendens

Het consultancybureau Benthurst & C° peilde bij 478 Belgische zelfstandige kantoren naar hun tevredenheid, maar ook naar diverse evoluties zoals de consolidatie op de markt, de vergrijzing, AssurMifid en de gewoonten op het vlak van internetgebruik.

Vooral wat dat laatste punt betreft, tekent zich een belangrijke tendens af. In 2016 beschikte 83 % van de makelaars over een website, dat is 25 % meer dan bij de vorige peiling in 2014. De makelaars bieden ook meer functionaliteiten aan via hun website.

Ook de sociale media blijven niet achter. Terwijl Facebook het favoriete platform blijft, wint ook LinkedIn ontegensprekelijk aan terrein.

Bovendien bepalen het productaanbod, de tarieven en het merkimago met welke verzekeringsmaatschappij de makelaars willen samenwerken. Ook op dat vlak scoort AG Insurance zeer goed.

De efficiëntie van de interne processen en diensten (zowel in aanvaarding als in schade-afhandeling) speelt eveneens een doorslaggevende rol. Ook hier heeft AG Insurance een ruime lengte voorsprong.

Dank voor uw vertrouwen!

Onze uitstekende resultaten zijn een bevestiging van onze goede strategie. Ze tonen aan dat de commerciële en marketingbenaderingen van de maatschappij hun vruchten afwerpen en dat het partnerschap met u, de makelaar, meer dan ooit berust op vertrouwen. We danken u daar oprecht voor!

Meer details over de resultaten van deze twee enquêtes vindt u in de nieuwe Indigo van januari 2017.

 

Actie Totaalklant verlengd tot juni 2017

Wegens groot succes verlengen we onze actie Totaalklant tot eind juni 2017.
Sinds de lancering genieten al bijna 45 000 klanten van de actie. En er is nog heel wat potentieel!

Wat houdt de actie Totaalklant in?

U kunt totaalklanten tot 10 % bijkomende korting geven op de premie van elk nieuw contract Brand en/of Auto dat u realiseert tijdens de actieperiode. De korting blijft geldig voor de volledige duur van het contract.

Ter herinnering: een totaalklant is een klant met minstens één contract Auto, één contract Brand en één contract Aansprakelijkheid of (Arbeids)ongevallen in eenzelfde Familis- of Modulis-dossier.

Het succes van de actie toont aan dat ook u overtuigd bent van de kracht van de totaalklant, met concepten als Familis en Modulis.

Totaalklanten vormen een echte meerwaarde voor uw kantoor: uit studies blijkt dat ze veel trouwer zijn dan klanten met slechts één contract. En stabielere klanten versterken de financiële rendabiliteit van uw portefeuille.

Alle details over deze succesvolle actie vindt u hier.

 

Glasbreuk? Vertrouw op AG Insurance & Touring Glass!

Stel: op een mooie dag staat u klaar om te gaan werken, maar dan merkt u dat uw autoruit is gebroken. Een onaangename verrassing, maar gelukkig is er AG Insurance om voor u de beste oplossing te zoeken.

Om uw klanten de beste producten te kunnen bieden, werken we bij AG Insurance al een jaar nauw samen met Touring Glass. Die firma deelt onze waarden en hecht ook veel belang aan een goede klantenservice en expertise die berust op de beste prijs/kwaliteitverhouding.

De voordelen voor uw klanten:

  • ruiten perfect hersteld of vervangen door professionals;
  • Touring Glass regelt alles rechtstreeks met onze medewerkers van AG Team;
  • uw klanten kunnen met hun wagen terecht in de verschillende centra verspreid over heel België, maar Touring Glass beschikt ook over mobiele teams. Die verplaatsen zich tot bij uw klanten thuis of tot op hun werk, 24 uur op 24, 7 dagen op 7;
  • de diensten en materialen genieten een levenslange waarborg.

Origineel cadeau

Bovenop de genoemde voordelen biedt AG Insurance uw klanten een origineel geschenk om de samenwerking met Touring Glass te vieren: een Total-tankkaart ter waarde van 15 euro!

Tot en met 31 december 2017 krijgen klanten die u contacteren voor glasbreuk, en waarvoor Touring Glass de vervanging of herstelling uitvoert, een Free fuel card.

Gemakkelijk te contacteren

Touring Glass contacteren is heel eenvoudig. Uw klanten kunnen online een afspraak maken op http://www.touringglass.be/fr/ of gratis bellen naar 0800 95 555, de klok rond. Vanuit het buitenland kunnen ze terecht op +32 (0)3 502 70 60. Wij zijn ervan overtuigd dat we met Touring Glass opnieuw een sterke partner hebben aangetrokken, en dat uw klanten heel tevreden zullen zijn over de samenwerking.

Meer weten? Raadpleeg de website van Touring Glass.

disclaimer